Sunday, February 28, 2010

GADOH...sorang terpekik, sorang hentak kepale...

(gaduh jangan tak gaduh)

Masa : 11.00 am
Lokasi : Stesen bas SUB UTM

Ecoh : Tero, ko perasan tak malam tadi ader orang bergaduh kat depan blok kiter???(muke excited tahap gaban)

Tero @ aku : huh? ader ker? (muke macam orang sesat kat hutan amazon)

Ecoh : tipu la ko tak dengar. kuat giler perempuan tu jerit. aku leh dengar dari bilik aku. macam dalam drama tau.

Tero @ aku : aku tengah berangan kot time tu. nape perempuan tu jerit? kene histeria ker? cube story mory kat aku. cam bezz jer.

Ecoh : tak la. aku rase couple tuh gaduh teruk kot. tengok dari gaye macam ye. mule-mule diorang gaduh dalam kerete. lepas tu, perempuan tu keluar dari kerete tuh.

Tero @ aku : loh laki tu tak kejar ker. hampes tol.

Ecoh : sabo la dulu. aku tak abis citer lagi. pastu diorang sambung gaduh kat tangge pulak. perempuan tu jerit lagi. laki tu tarik tangan pempuan tu nak masuk kerete. malu kot gaduh depan blok siswi. perempuan tu rentap tangan dier. diorang sambung balik.


(lokasi kejadian)

Tero @ aku : mak ai. macam cerite hindustanihe dah nih. pastu pastu?

Ecoh : mase perempuan tu marah-marahkan laki tu. tangan laki tu dah hentak-hentak dah palang tangga. tu. pastu ko nak tau laki tu buat ape?????(baget nak buat suspen tapi memang suspen pun)

Tero @ aku : nape coh. ko nih buat suspended solid la pulak.

Ecoh : laki tu dier hentak kepale dier kat palang tangge tuh. kalo sekali tak pe gak. ade la due tige kali. ganas giler. tak pernah aku tengok orang bergaduh macam tuh.

Tero @ aku : huh (muke aku terkejut beruk) biar betul. kalo tepuk kepale tu biase gak la aku tengok. yang nih kes luar biase nih.

Ecoh : betul tero. aku tak tipu. pastu baru perempuan tu nak ikut laki tu masuk kerete balik. mase jalan ke kereta pun laki tu macam terhuyung hayang mabuk brandy. aku agak la kan, kuat jugak dier hentak kepale dier tuh. pastu diorang pergi belakang blok W3 setel problem kat citu kot. okay la dari kat tangge tu kan.

Tero @ aku : aiseh. macam mane aku boleh miss adegan bezz nih!!!! rugi tuh........

Dengan tetibenyer.........................

bas KDSE pun sampai. aku, ecoh and sorang lagi kawan aku tikah pun naik la bas. dalam bas pun kitorang dok story jugak cerita di atas.


(aku with mamarazi ecoh)

~END~

Moral of the Story:
  1. kalau gaduh besar mane pun, tak perlulah nak gaduh depan orang ramai. buek malu yo(loghat negeri sembilan). gaduh la gune sms ker. tak pun kalo nak gaduh jugak, gune bahase isyarat. kan lagi berkesan. disamping dapat buat senaman tangan.
  2. tak perlu nak hentuk kepala dengan mana-mana tempat yang keras. buat sakit badan jer. ingat!!!!!!kepale tuh nak pakai lame tau. alternatif lain. cariklah mane-mane sampah yang berhampiran anda dan cube buang dengan sekuat hati ke dalam tong sampah. korang bukan jer menjaga kebersihan malah dapat ganjaran pahale lagi. 2 in 1 macam nescafe.
  3. gaduh bukan cara untuk menyelesaikan masalah. banyak care lain yang lebih berkesan. korang mesti lagi bijak dari aku kan mencari jawapannyer. so. tak perlu lah nak terpekik and hentak-menghentak.

p/s : aku harap couple tu berbaik balik. sedih la kalo clash........

7 comments:

BuDakHutaN said...

ades... kesian... kesian kat palang tangga tu... dia tak bersalah pon..

Melz said...

sekarang orang dah ganas aih.. semua nak tunjuk hebat wakkaka

Unknown said...

lawak siot dorg gado..
xdak care len lg ke nk gado...haha

TeRRoRRiZZ said...

budak hutan: setuju sangat...
susah tu tak der palang

melz: ganas 2 ganaz gak tapi kepale kiter nih bukan macam wolfrine

luz : ini realiti bukan fantasi....

Zikri Husaini said...

hurm.. apa nak jadi daaa diaorang nie... buat malu je

emezul said...

aha.. mesti laki tu yg salah..die nyesal la tu.. hntuk2 kple..then pompn tu cian kat laki tu..tu yg ati terubt msok kete balik tu..haha

TeRRoRRiZZ said...

macam berpengalaman jer eme......
story morry ckit....