Friday, February 19, 2010

aku malu sendiri......hisyhhhh

cam mana yek nak mulakan. seperti yang diketahui umum, aku sekarang nih tengah cuti pertengahan semester. so aku memang akan balik umah la kan. takkan nak spend my holiday kat jb kot?????? takkan lah. so kalau aku kat rumah nih. antara kerja yang paling aku suke buat ialah menonton Tivo(tv) sampai mak and abah membebel coz both of them tak dapat nak tengok rancangan yang diorang suke. my mum suke la sangat tengok drama melayu and my dad pulak suke sangat tengak animal planet(tah ape yang bezz sangat tah). and aku pulak semestinyer channel AXN, documentary and mtv of coz!!!!!!



nak dijadikan cerita. aku tengok la channel E! rancangan "what is the most expensive"(macam tu la lebih kurang tajuk dier). actually aku pernah tengok sebelum nih. kan astro selalu ulang2 rancangan. mase aku tengok la rancangan tu. barulah aku sedar yang aku dah beri maklumat yang salah pada budak kelas aku mase kelas bi sem lepas. ALAMAK!!!!!!!!!!!!!!!!!


(aku lagi terkezut daripada mamat dalam pic nih)

macam nih ceritenyer. mase tuh kene buat public speaking. kawan aku nih bentang la pasai coklat (alamak sedapnyer). pastu tu ader sesi soal jawap. aku dengan yakin nyer berkongsilah ilmu aku pasai coklat nih. aku citer la yang coklat yang paling mahal sebenarnyer biji koko dier tu diambil dari najis haiwan. ader binatang tu makan biji koko tu. disebabkan biji koko tu tak leh hadam lalu ia keluar bersama najis(jijik nak mampus). manusia nih pulak kutip la najis tu pergi buat coklat. bayangkan la sampai lecturer aku pun kagum dengan informasi aku. even sebenarnye salah!!!!!!!

(bukan coklat ye tapi kopi. macam mane leh salah maklumat nih!!!)

sebenarnye ape yang aku cerita tuh bukan pasai koko tapi biji kopi yang termahal di dunia(kalau aku tak silap la). nama kopi itu ialah kopi Luwak yang berasal daripada negara jiran kite iaitu Jawa, Indonesia. aku pun tak pasti ape sangatlah yang istimewa pasai kopi nih tapi bayangkan la kopi ini dijual dengan harga US $100-$600 per pound. alamak. aku lagi rela minum starbuck daripada minum kopi daripada najis binatang nih. tak pasti lah halal ke tak. nak tahu lebih lanjut boleh baca kat sini KOPI LUWAK


inilah binatang itu dimana najisnya kite ambil buat kopi. bertapa berharganya najis binatang ini-(Paradoxurus hermaphroditus). jeles aku!!!


(inilah najis binatang itu yang akhirnya menjadi kopi yang termahal di dunia. hisyh tak paham aku. sedap sangat ker????)


Ps : Kepada rakan sekelasku, minta maaf kay coz salah informasi. janji tak buat lagi. sudah insaf! !!!!!!!aku malu sendiri. huhuhuhuhu

No comments: