Wednesday, February 3, 2010

bila datangnya sakaratul maut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ari selase yang lalu............
aku ader klas amali kat fakulti awam..........
time 2 aku spttnye wat amali psai nk uji kekuatan konkrit.............
mase dok sonok2 wat amali tu...........
telinge aku nih terdengar bualan teknisyen kat c2..........
rupe2 nye satu kemalangan jiwa telah berlaku membabitkan 2 staf(teknisyan) n student phd fakulti tuh.........
moreover..........
salah sowang teknisyen tu sptutnyer yang handle aku ngan group aku untuk amali ari nih.......
suddently mood aku drop dari 100% to 30%.............
bukan ap..........
dalam sebulan nih.........
macam macam musibah berlaku kat org sekitar aku..........
kawan aku xcident, pakwe aku n adiknyer pn xcident........
mungkin salah satu peringatan kpd aku untuk mendekatkan diri kepadaNYA................

paling meruntunkan jiwe aku..............
pelajar phd yang terbunuh............merupakan pelajar IS(international student)..
da kawin da.........ader anak sowang yang baru berusia due bulan...............
kasihan anak kecil itu da kehilangan bapanya pada usia mude........
alhamdulillah jenazah da selamat dihantar ke negara asal...........
sorang teknisyen yang terbunuh.............
baru je mendirikan rumahtangge selame setahun dan mempunyai ister yang sedang sarat mengandungkan anak pertame mereke...........
kalo aku lah isteri arwah.
tentu aku tak ckup kuat untuk menerime kenyataan tersebut.........
tapi ape kan daye.........
setiap yang idop tu pasti akan menemui ajalnyer.........
tol tak.
semoga ALLAH swt memberi kekuatan kepada balu mangse..........
dan seorang lagi teknisyen parah dan kini berade kat hospital melake.........

menurut cter yg aku dengar...........
sepatutnye, teknisyen yang terselamat nih yang bawak van(seperti gmbr di atas)
tapi teknisyen lagi sowang yang amik alih..............
actually 2 org teknisyen nih amik sample utk pelajar phd nih kat pj.........
on d way blik, n menurut cter, pemandu mengantuk n merempuh belakang treler.............
nauzubillah..............
maka ALLAH swt jauhkan la malapetake sebegini daripada diriku..........
semue nih dan ditentukan........
ap yang kter lh wat adalah berdoa semoge arwah sentiase dicucuri rahmat........
AMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

n pesanan aku.....................
kepade pemandu diluar saner.............
PLZ............PLZ................PLZ...........
kalo korang ngantuk...........berhenti la seketika untuk hilangkan ngantuk anda tuh..............
kter tak lh jangke malang yang akan menimpe.................
pe pn............
mencegah adalah lebih baik daripada mengubati............

akhir kate.............
marilah kter sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah.........
semoga berade di kalangan org yang terpilih ke syurga ALLAH swt..........
AMIN.................

No comments: