Monday, February 1, 2010

Kursus Kahwin!!!!!!!!!!!!!!!

30 n 31 jan 2010.................
aku, ecoh, tikah n geng sasa g la kursus kawin nih................
but dat doesn`t mean aku nk kawin dlm maser terdekat nih.................
juz take d opportunity coz it quite cheap, actually juz RM20........hehehehe.........
juz assume dat i attend majlis ilmu.......

byk gler bnde yang aku blajo...........
actually hmpir 80% content kter da blajo mse skol menengh dlu.........mase form 5.........
its more as a revision kpd bakal pengantin dlm persiapan menempuh hari berbahgie..cewah!!!!!!!!!!
pas g kursus nih aku baru tau yang mase ckur jmbul baby kiter bukan potong ckit2..........
actually kter kene cukur sampai boak n rambut baby tadi timbang...........
n berat tu kter lh sedekah dgn gune nilai emas.........

eg: berat rambut baby 1.23g, so multiply ngan harge emas semase, let say 1g=RM142
so parent lh derma sebanyak RM174.66..........begitu lah............


lagi satu.........
baby mase pas diazan kan, disunatkan ditahnikkan........
iaitu beri sedikit baby tersebut manisan madu or kurma, jgn la byk sgt, kang tercekik la baby tuh.............sebagai faedahnyer..........nnti baby tu fasih bertutur terutama mengaji.........gunekan jari manis tau...........jgn gune ibu jari lak..........koyak lak mulut ank kte tu kang..........

selain tuh........
aku pn baru tau yang mane2 pmpuan yang telah melakukan persetubuhan diluar nikah...........
turut di panggil JANDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
so dat gurl lh failkan utk kawin tanpa kebenaran wali!!!!!!!!!!!!!
so mne2 gurl yang telah tut tut kirenyer cam sudah bukan under parent dier lagi la........
hurm...........
pesanan kepade diriku n all the gurlz out there...........
jaga kehormatan kay!!!!!!!!!!!!!!

antare slot yang aku suke dlm kursus nih=pengurusan konflik, stress&perkhidmatan runding cara.................
actually i luv all the slots kay.hehehehe(x nk bias)........
penceramah dier mmg sempoi n not too formal.
byk mendedahkan perkare yang berlaku dalam masyarakat.............
antare yang paling aku tak lh lope.........
kemaluan isteri kene rodok ngan pisau........coz isteri dier curang sampai da sampai blik tdo!!!!!!!!!!!
Masyaallah...........
Jauhkan la aku dari semue perkare tersebut!!!!!!!!!AMIN................

pas aku attend kursus nih.............
berbaur prasaan aku..........
ye la...........
xcited ader............takut pn ader gak...................................
ye la kn pas dgr smue mslh yang berlaku kt msyarakat skrg nih..............
pe pn pe yang aku lh wat skrg nih.berdoa kpd ALLAH swt, smoge diberi jodoh yang terbaik dan berkekalan sampai ke syurga(ayat penceramah)........AMIN..................

No comments: