Saturday, May 15, 2010

Y Allah. Selamatkan anak muridku..........


semalam. aku dikejutkan dengan berita tentang salah sorang anak murid aku yang dah disahkan positif menghidap wabak H1N1. macam nak tertanggal jantung aku dengar. ye la kan, minggu lepas mase aku ajar kelas dier, dier heppi jer. siap layan lagi aku buat lawak. pastu minggu nih minggu peperiksaan dier langsung tak datang.

aku tanyer la kan budak yang lain(biase lah aku guru prihatin..aicecehhh), diorang beri tahu si danial nih demam panas. ok fine la kan. mungkin berehat la kan. tup tup tup semalam dah di sahkan kene H1N1. sekarang sedang dikuarantin di hospital tampin. kat sini cikgu doakan semoga mohd danial zafri lekas sembuh. amin.........

berbalik dengan sekolah yang aku mengajar. banyak sangat kes demam melanda. mungkin pelajar tetap datang ke sekolah sebab sekarang minggu peperiksaan. bayangkanlah sampai ade sau kelas tu separuh demam. sampai pegawai kesihatan kene turun padang la kene pantau. aku nih masuk kelas kene pakai mask. dah memang teruk tahap gaban la.


ader jugak sesetengah pelajar yang disyaki kene ILI(adik beradik H1N1 la). and salah seorangnyer student aku jugak. adus. memang sekolah tu dilande wabak yang teruk lah(nama sekolah aku rahsiakan demi menjaga nama baik sekolah.opsss). ape pun aku harap tak der kes yang meragut nyawa dicatatkan. AMIN. entry kali ni berhenti di sini.

p/s:kalau sesiape yang terasa diri macam tak sihat. jangan berlengah untuk mendapatkan rawatan segera kay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 comments:

sekamar rindu said...

moga anak murid cikgu cepat sembuh..

NaNaJoe said...

ak doakan dia cepat sembuh...huhuhu...ko cikgu prihatin!! :)

Nuraisyyah said...

hmmm..aisya pon rse nk dmam gak la cikgu siti..hikhik..

p/s --> smoge anak murid cikgu siti kembali sehat.. :)

Hasrol Nizam said...

bahaya betul..ramai yang sakit tu..mudah2an semua y sakit tu akan sembuh macam biasa.. =)

TeRRoRRiZZ said...

terima kasih pade siape yang simpati....
aku pun harap murid aku nih cepat sembuh...
amin.........

miss hav0c said...

saba ye cikgu..saya doakan semuanya selamat Aminnn..



cikgu follower saya? amekla award

ASaDa RyutaRo said...

xde plak cuti darurat utk skolah tu?

kang merebak 1 sekolah plak. hurmm.. hope semuanya kembali sihat seperti sediakala..

selalu basuh tangan.. pesanan tidak ditaja..

SELAMAT HARI GURU!! =)

stuck said...

hope die dpt smboh..=))

iyllienaz said...

happy teacher's day..semoga anak2 murid sembuh..sama2 kita doakan..

linda musee said...

harap nak murid cikgu cepat sembuh. :) takut ar dengan H1N1 nih. uhuhuh

Roronoa Zoro said...

alah.. kesiannya dia.. hhmm.. anyway, selamat hari guru..

TeRRoRRiZZ said...

terima ksih semua...
selamat hari guru buat semua...

Ezad said...

Ape sebenarnye.. virus2 ni ek... hurm... bahaye la..

cintahati said...

selamat hari cikgu!!
semoga anak murid tu pat smbuh..

Cikgu pun jaga kesihatan jua..

asfz lily said...

semoga anak murid awk cepat sembuh..
aminn..

safiyyahosman said...

semoga dia cepat sembuh sis..sis pun kna jga jga juga la kan..

suhaisweet said...

nice blog n n3.visit mine if free k.;D